Tuesday, December 4, 2012

Introduction

1980年代、少年だった僕は、他の多くの同世代の人たちと同じように、ラジコンに夢中でした。ドッグファイター、オプティマ、トマホーク、RC10などなど、僕らを魅了した名作バギーたち。いつしか大人になり、ふとあの頃を思い出した時、僕はそれらのバギーの魅力を再確認しました。そして今再び、僕は夢中です。あの頃のRCカルチャーの魅力を、皆様と共有出来たらと思います。

僕が一番好きなモデルは、当時も一番お気に入りだったヨコモ・YZ-834Bドッグファイター。数年前、アメリカ仕様のドッグファイター”RPS YOKOMO SE”をレストアし、サーキットで走らせたものを動画にしました。まずはそれをご紹介しましょう。当時のYouTubeはまだ低画質だったので、少々見にくいかと思いますがご勘弁を。(追記:このムービーが著作権の関係で日本では閲覧不可になっているようです。日本では発売されていない音源のはずなのですが…)


Back in 1980s, when I was boy, crazy about RC racing the same as you. Yokomo Dog Fighter, Kyosho Optima, Associated RC10 etc... Now grown up, and I re-found its great attractiveness. Yes, now I'm crazy about them again. I hope to re-enjoy 1980s RC baggy culture with you.

My most favorite model is Yokomo YZ834B. I run it so much back in the days, and still love it. A few years ago, I have restored RPS YOKOMO SE and made a movie. Sorry for low-res due to YouTube's regulation at that time, but I believe you will like it as long as you were crazy too.... Enjoy!


No comments:

Post a Comment